Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος
ΤΕΕ Τμήμα Μαγνησίας
Ελληνικά
English


Συνάντηση των τμημάτων Θεσσαλίας του ΤΕΕ
Σκιάθος 17 - 18 / 10 / 1997

Έγινε την Παρασκευή και το Σάββατο 17-18/10/1997 κοινή συνεδρίαση των Δ.Ε. των τμημάτων του ΤΕΕ Μαγνησίας και Κ.Δ. Θεσσαλίας, με στόχο την κοινή δράση τους για τα προβλήματα των μηχανικών αλλά και τα θέματα ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Φωτογραφία 1 Στην συζήτησή τους οι πρόεδροι των Δ.Ε. κ.κ. Ηλίας Ξηρακιάς και Πέτρος Ηλιάδης, τόνισαν την ανάγκη να εγκαινιασθεί μια νέα περίοδος συνεργασίας των φορέων για την ανάπτυξης της Θεσσαλίας, αφήνοντας πίσω τους τοπικισμούς και τις άγονες αντιπαραθέσεις 10ετιών που ήταν τελικά σε βάρος της Θεσσαλίας και των επιμέρους τεσσάρων Νομών.


Τοπικά θέματα που συζητήθηκαν

  1. Κατασκευή ταμιευτήρας Κάρλας
    Η κατασκευή του έργου καθυστερεί, υπάρχει κίνδυνος μεγάλης οικολογικής καταστροφής αφού από τις υπεραντλήσεις στην γύρω πεδιάδα η στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα έχει κατέβει σε επικίνδυνα βάθη, με άμεσο κίνδυνο την υφαλμύρωση από την "εισβολή" της θάλασσας. Παράλληλα και σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους της Μ.Π.Ε. πρέπει να προωθηθεί η δημιουργία φορέα διαχείρισης των νερών, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος ρύπανσης του Παγασητικού.

  2. Εκτροπή του άνω ρου του Αχελώου
    Η κατασκευή του έργου φαίνεται ότι δρομολογήθηκε οριστικά. Πρέπει όμως να προωθηθούν και να κατασκευαστούν τα φράγματα, Ενιπέα, Μουζάκι, Μαυρομάτη και Σβόκοβο. Πρέπει να συγκροτηθεί φορέας για τη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού της Θεσσαλίας.

  3. Αξονας Ηγουμενίτσας - Βόλου - Λαμίας
    Είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής αφού θα συνδέει την Δυτική Ελλάδα και την πύλη εισόδου από την Ευρώπη (λιμένας Ηγουμενίτσας), με το λιμένα Βόλου με Φωτογραφία 2 διέξοδο προς Μέση Ανατολή και Εύξεινο Πόντο. Συνδέει επίσης τη Δυτική Θεσσαλία με τον ΠΑΘΕ, ενώ ο κλάδος προς Λαμία συντομεύει κατά πολύ τη σύνδεσή τους με Αθήνα. Πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες ώστε το έργο να είναι ώριμο με την έναρξη του 3ου Κ.Π.Σ.

  4. Λιμάνι Βόλου
    Πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομής και να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας ώστε να αποτελέσει ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό λιμάνι στην κεντρική Ελλάδα, πύλη προς Μέση Ανατολή, Αφρική και χώρες Εύξεινου Πόντου.

  5. Οργανισμοί Ρυθμιστικού Σχεδίου Βόλου-Λάρισας
    Τα πολεοδομικά συγκροτήματα του Βόλου και της Λάρισας πρέπει να αποκτήσουν άμεσα τους Οργανισμούς Ρυθμιστικού Σχεδίου, όπως προβλέπει ο νέος οικιστικός Νόμος, ώστε να προωθήσουν τα Ρυθμιστικά Σχέδια και Σχέδια προστασίας περιβάλλοντος για τις ευρύτερες περιοχές γύρω από τις δύο αυτές μεγάλες πόλεις.

Προβλήματα μηχανικών που συζητήθηκαν
(και θα τεθούν στη Διάσκεψη Δ.Ε. στην Κέρκυρα)

  • Ασφαλιστικό, ΤΣΜΕΔΕ -ΚΥΤ: Τα ασφάλιστρα είναι πάρα πολύ υψηλά, ιδιαίτερα για τους νέους μηχανικούς. Η εξυπηρέτηση του ΚΥΤ στην περιφέρεια είναι απαράδεκτη (μεγάλη καθυστέρηση στην επιστροφή των νοσηλίων).

  • Ποινικοποίηση επαγγέλματος - προβλήματα στην κατασκευή των ιδιωτικών έργων (έλεγχος ποιότητας υλικών, πιστοποιήσεις εταιρειών κατά ISO κ.λ.π.).

  • Τροποποίηση του Ν.716 Πρέπει επιτέλους να προωθήσουμε την διαδικασία με πρωτοβουλία ΤΕΕ.

  • Διατήρηση των πόρων 7% και 6% για τους μηχανικούς δημοσίου Υπαλλήλους.

  • Νέο Σχέδιο για τα δημόσια έργα.

  • Μελετοκατασκευές. Παρατηρείται μια γενίκευση του συστήματος.

  • Προβλήματα στον οργανισμό των περιφερειών με τον αποκλεισμό μηχανικών από τις Διευθύνσεις προγραμματισμού και Ανάπτυξης.


Στα πλαίσια της συνάντησης έγινε εκδήλωση του ΤΕΕ/Μαγνησίας με τη συνεργασία του Δήμου Σκιάθου, όπου παρουσιάσθηκε η δουλειά της Ομάδας Εργασίας με θέμα:

"Μοναστήρια της Σκιάθου ως πολιτιστικά μνημεία του νησιού"

Τα δύο τμήματα της Θεσσαλίας συμφώνησαν να συναντώνται ανά τακτά διαστήματα συντονίζοντας τη δράση για θέματα ανάπτυξης της Θεσσαλίας και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διπλωματούχοι μηχανικοί.



Κεντρική σελίδα Σελίδα δραστηριοτήτων

Κατασκευή & συντήρηση των σελίδων : Α. Ν. Χατζηκρυστάλλης